Accentul este pus pe calitate, responsabilitate socială și protecția mediului
Pentru a-şi îndeplini misiunea, ELBA se bazează pe profesionalismul angajaţilor şi asimilarea de tehnologii performante. Totodată, urmărește respectarea reglementărilor în ceea ce priveşte fabricarea de corpuri de iluminat şi protecţia mediului.
Politica în domeniul calității
Calitatea produselor şi serviciilor oferite este asigurată de Sistemul de Management Integrat al Calităţii și Mediului certificat conform ISO 9001, ISO 14001, respectiv pentru producţia auto conform IATF 16949 . Politica de calitate a fost dezvoltată pentru a mobiliza întregul personal să acorde o atenție maximă produselor și serviciilor pe care le furnizează.
Obiectivul principal al ELBA este acela de a realiza produse și de a oferi servicii care vor satisface așteptările clienților, conform legislației și reglementărilor în vigoare, în scopul de a obține și menține o bună reputație pe piață, în condiții de eficiență economică și de profit.
Între principiile politicii noastre de calitate se enumeră: orientarea spre client, implicarea directă a personalului, abordarea bazată pe proces, creșterea prestigiului firmei, îmbunătățirea continuă a proceselor, produselor, precum și a sistemului de management al calității. De asemenea, menținerea unui nivel de instruire continuă în rândul întregului personal reprezintă un aspect important în desfășurarea optimă a activității noastre.
Politica privind responsabilitatea socială
Politica privind responsabilitatea socială ELBA are ca scopuri respectarea drepturilor fundamentale ale omului (așa cum sunt prezentate în Carta Uniunii Europene a Drepturilor Fundamentale și în Codul Muncii) și aducerea la cunoștința managementului, angajaților și colaboratorilor a principiilor responsabilității sociale.
Principalele obiective propuse în această direcție sunt:
- Concentrarea acțiunilor noastre înspre protejarea drepturilor angajațiilor, anticipând nevoile viitoare ale acestora
- Dezvoltarea relațiilor de parteneriat cu colegii din străinătate, în materie de responsabilitate socială
- Îmbunătățirea continuă a condițiilor de sănătate și siguranță
- Îmbunătățirea continuă a eficienței sistemului de management al responsabilității sociale și performanței organizaționale
Dezvoltare durabilă şi sustenabilitate
Produsele ELBA sunt concepute pentru a putea utiliza sursele de lumină economice, moderne şi, totodată, nepoluante sau cu grad de poluare redus, eficiente prin raportul performanță/consum. Ne concentrăm în mod continuu spre a gândi și a acționa într-un mod benefic mediului, oferind clienților noștri soluții pentru a lua la rândul lor decizii potrivite, bazate pe criterii relevante de mediu.
Prin investițiile realizate în construcții, aspecte de mediu, tehnologii, organizarea fluxurilor de fabricație și a condițiilor de muncă, am ajuns să realizăm produse automotive pentru unele din principalele companii din industria de automobile și sperăm să urcăm în ierarhia producătorilor de componente auto și a aparatelor de iluminat. Pe lângă componenta socială privind condițiile de muncă, acționariatul și-a propus rezultatele bune înregistrate de companie să se reflecte printr-un sistem de recompensare al salariaților. Astfel, prin creșterea veniturilor salariale, avem o contribuție pozitivă la viața comunității, participând astfel la rezolvarea multora dintre problemele cu care se confruntă societatea.
Politica de mediu
Certificările obţinute în domeniul managementului calităţii şi a mediului, precum și conceptul de “lumină verde”, exprimă îndeaproape viziunea firmei. Produsele ELBA sunt concepute pentru a putea utiliza sursele de lumină economice, moderne şi totodată nepoluante sau cu grad de poluare redus, eficiente prin raportul performanţă/consum.
ELBA îşi focalizează preocupările şi resursele în folosul clienţilor săi şi al mediului înconjurător, acordând o atenție deosebită dezvoltării unui mediu sănătos (cu noxe sub limita admisă, incinte climatizate etc). Pentru aceasta, ELBA a desemnat un compartiment direct implicat în activitatea de menţinere şi de îmbunătăţire a sistemului de management integrat calitate-mediu, derulând următoarele activităţi:
- Elaborarea şi revizuirea documentelor sistemului integrat calitate-mediu (manualul calităţii, mediului şi a procedurile de sistem);
- Verificarea şi avizarea procedurilor de lucru elaborate de celelalte compartimente
- Efectuarea de audituri interne şi de secundă parte, de sistem, de proces şi de produs
- Urmărirea stadiului realizării acţiunilor corective şi preventive
- Realizarea interfaţei pe linie de management al calităţii cu beneficiarii şi cu organismele de certificare
Costuri de colectare, tratare și eliminare deşeurile de echipamente electrice şi electronice (DEEE)
ELBA SA respectă prevederile OUG nr.5/2015 cu modificarile si completarile ulterioare privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice (DEEE). Transferul de responsabilitate privind colectarea, valorificarea şi reciclarea DEEE-urilor a fost făcut către Asociatia RECOLAMP.
Costul care acoperă procesul de colectare, gestionare și reciclare a deșeurilor de echipamente electrice şi electronice (DEEE) poartă și denumirea de „timbru verde”.
Taxa de „timbru verde” este o sumă care se aplică tuturor echipamentelor electronice și electrice și are ca scop strângerea fondurilor necesare reciclării corespunzatoare a acestor echipamente după defectarea sau după uzarea lor morală.
Toate produsele electrice și electronice (EEE) trebuie să fie purtătoare de taxă de „timbru verde”, datorită faptului că materialele din care sunt confecționate sunt 100 % reciclabile, iar în momentul defectării acestora ele nu trebuie sa ajungă la groapa de gunoi. Taxa de „timbru verde” trebuie să conștientizeze consumatorul final despre faptul că aceaste produse EE nu trebuie aruncate împreună cu deșeuri municipale.
POLITICA ÎN DOMENIUL SĂNĂTĂȚII ȘI SECURITĂȚII ÎN MUNCĂ
ELBA consideră sănătatea și securitatea ocupațională ca parte integrantă a performanței activităților și proceselor care contribuie direct sau indirect la realizarea produselor, punând un accent deosebit pe:
- respectarea și aplicarea permanentă a legislației, normelor și standardelor privind securitatea și sănătatea în muncă;
- prevenirea și reducerea la minim a riscurilor de accidente și îmbolnăvirii profesionale, precum și reducerea consecințelor acestora.
Sistemul de management al securității și sănătății ocupaționale este certificat conform OHSAS 18001.
DOCUMENTE ADIȚIONALE
Vă punem la dispoziție următoarele documente:
- Certificat de aprobare pentru Managementul Calităţii ISO 9001
- Certificat de aprobare pentru Sistemul de Management al Mediului ISO 14001
- Certificat de acreditare RENAR 2021-2025 - Laborator Fotometric
- Certificat de acreditare RENAR 2023-2027 - Laborator Electromecanic
- Politica de mediu
- Certificat IATF pentru Managementul Calitatii
- Certificat de aprobare a Managementului Calităţii ISO 9001 - English
- Certificat de aprobare a Managementului Calităţii ISO 14001 - EN